TIGER JEANS PÅ SOLO!

Med Working 9 to 5 A tribute to the night shift ger Tiger of Sweden Jeans sin egen tolkning av det klassiska begreppet nio till fem och hyllar unga människor som jobbar i storstadens nattklubbsliv. I kampanjen syns en DJ, en garderobiär, en diskplockare och en nattklubbsstädare, alla iklädda Tiger of Sweden Jeans nya vårkollektion.

Vi på Tiger of Sweden Jeans har alltid fascinerats av den mörka tiden på dygnet och det som händer dä dag förvandlats till natt. Vi gillar det svarta och lite hemliga, det man inte alltid upptäcker vid första anblicken. Vi gillar dessutom både partyt och det ibland tuffa livet under dygnets mörka timmar säger Johan Schalin, som tillsammans med Claes Berkes och Fredrik Folkesson designar Tiger of Sweden Jeans.

I samband med kampanjen har Tiger of Sweden Jeans samarbetat med Björn Yttling, känd från Peter, Bjorn & John. Björn har tillsammans med Tiger of Sweden Jeans producerat en exklusiv remake på Dolly Partons berömda hit 9 to 5. Med låten släpps även en musikvideo som skildrar ett hårt arbetspass på nattklubb, mellan klockan nio på kvällen till klockan fem på morgonen.

Tiger of Sweden Jeans vårkampanj Working 9 to 5 kommer att synas i Tiger of Sweden’s egna butiker, på tigerofsweden.com och SOLO.

SE FILMEN HÄR: http://www.youtube.com/user/TigerofSwede

 

@ 08:31 | This entry was posted in Brand News, Campaigns, Denim, Event, Lifestyle, Music, News, Trend and tagged , , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>